Propozycje zadań na poniedziałek 11 maja

  1. Już od rana skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy…

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ&index=30

  1. Obejrzyjcie ilustracje i porozmawiajcie z rodzicami co to jest talent?

Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające utalentowanych ludzi: baletnicę, człowieka grającego na instrumencie, śpiewającego, malarza malującego obraz. Następnie zadaje pytania:

- Kim są przedstawieni na ilustracjach ludzie?

- Co ich łączy? Co mają wspólnego?

Jeśli dziecko ma problem ze sformułowaniem odpowiedzi , rodzic może je naprowadzić. Kiedy dziecko udzieli właściwej odpowiedzi (łączy ich talent, pasja do wykonywanej czynności),  rodzic pyta: Co to jest talent? Czy każdy z nas ma talent? Czy talent to coś ważnego? Po co ludziom talenty? Czy talent można wykorzystać w pracy?

  1. Pora na ćwiczenia oddechowe. Weźcie proszę chusteczkę higieniczną. Zaczynamy!

- Połóżcie chusteczkę przed sobą na stoliku, nabierzcie w policzki powietrza i mocno na nią dmuchajcie.

 – Połóżcie chusteczkę na dłoni i ją z niej zdmuchnijcie.

 – Weźcie chusteczkę za dwa rogi i podmuchajcie pod nią, tak aby druga część się unosiła.

 – Przyłóżcie złożoną chusteczkę do nosa, nabierzcie powietrza ustami, a wydmuchnijcie powietrze nosem w chusteczkę.

Po skończonej zabawie koniecznie wyrzućcie chusteczkę do kosza.

  1. Pomyślcie teraz o dzieciach w naszej grupie. Jakie talenty mają wasi koledzy, a ty jaki talent posiadasz?

Dzieci wypowiadają się na temat talentów koleżanek i kolegów. Rodzic może podać przykład np. Ewa pięknie rysuje. Maciek wznosi wymyślne budowle z klocków. Proszę podkreślić, że każdy ma jakiś talent, który można wykorzystać w dorosłym życiu – jako pasję, hobby lub pracę.

  1. A na koniec posłuchajcie piosenki o zawodach.

https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc