Propozycje zadań na czwartek 30 kwietnia

  1. Czy potraficie powiedzieć do czego służyły te przedmioty? Obejrzyjcie ilustracje jak wyglądały przedmioty dawniej, a jak wyglądają dzisiaj. Prawda, że różnica jest wielka?

Rodzic pokazuje ilustracje różnych przedmiotów z dawnych lat (np. żelazko, gramofon, telefon, tarkę do prania itd.) i pyta, czy dziecko wie do czego one  służyły. Porozmawiajcie z dzieckiem np. jak ludzie oświetlali pomieszczenia, jak żyli bez telefonu lub jak przemieszczali się bez samochodów. Ilustracje przesyłam w załącznikach.

  1. Co powstanie z plamy? Już za chwilę będziecie miały okazję się przekonać. Potrzebne wam będą farby, kartka papieru oraz słomka. Rodzic nanosi na kartkę farbę w różnych odległościach, a dziecko kleksy z farby rozdmuchuje w różnych kierunkach. Prawda, ze powstał fantazyjny obraz.
  2. Pora na ruch https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
  3. Obejrzycie bajkę. Jak myślicie, czy myszkę Franka można nazwać wynalazcą?

https://www.youtube.com/watch?v=ESsbWBjG0Gc

  1. Czy znamy te dźwięki? – ćwiczenia słuchowe, oto kolejna propozycja. Ciekawe czy uda wam się rozpoznać wszystkie dźwięki? Pomóżcie rodzicom zorganizować parawan. Może to być np. koc.

Rodzic organizuje różne przedmioty, których nie powinno widzieć dziecko i siada za  parawanem. Można zgniatać papier, ciąć nożyczkami, szeleścić woreczkiem foliowym, przelewać wodę, zakręcać plastikową butelkę, a dziecko rozpoznaje, co to za dźwięki i jakie przedmioty je wydają.

  1. A na koniec karty pracy. Ile zwierzątek widzisz na każdym obrazku? Pokoloruj je i powiedz rodzicom ile ich jest. Kartę pracy przesyłam e-mailem.

POWODZENIA