Aktualności

Grupa Stokrotki 

 

stokrotka

stokrotki2019 

 

Nauczycielki:

Małgorzata Bańkowska
Anna Kwaśniewska

Edukacja, 22.06 - 26.06

Witajcie kochane Stokrotki !

 

1.Słuchanie wiersza – B. Forma „Lato i dzieci”.

 Lato do nas idzie,

zatrzyma się w lesie.                                                        

Jagody, poziomki

w dużym koszu niesie.

 

Słoneczka promienie

rozrzuca dookoła.

– Chodźcie się pobawić! –

głośno do nas woła.

 

Nad morze, w góry

chce pojechać z nami.

Wie, że miło spędzi

czas z przedszkolakami.

 

2. Pytania do wiersza.

  • Gdzie zatrzymuje się lato?
  • Co lato niesie w koszu?
  • Do czego zachęca lato?
  • Z kim miło będzie spędzać czas lato?
  • A co tobie kojarzy się z latem?
  • Gdzie lubisz jeździć latem?

3. Ćwiczenia grafomotoryczne.

Rysowanie linii prostej pionowej i poziomej według wzoru. Najpierw po pomocniczych kreskach, a następnie od punktu do punktu.

https://drive.google.com/file/d/1HPmVpTJuUikHNJ470-hNxJf-wKHTYOR6/view?usp=sharing

4. Film edukacyjny „Bezpieczeństwo w górach”.

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

5. Pytania do filmu.

  • Co trzeba zapakować na górską wycieczkę?
  • Jakie buty należy mieć w górach?
  • Jakie ubrania warto zabrać ze sobą?
  • Czy latem możemy spodziewać się lawiny i burzy w górach?
  • Po co nam mapa w górach?
  • Czy można schodzić z oznakowanej ścieżki?
  • Czy trzeba trzymać się razem w górach?
  • Czy w górach wolno śmiecić?

6. Kolorowanka do wyboru.

https://i.pinimg.com/originals/40/55/58/40555882b8ff5f650bcf30688a6950a4.gif

https://www.crayola.com/-/media/Crayola/Coloring-Page/coloring_pages/764.gif?h=560&la=en&mh=560&mw=540&w=442

https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2015/03/gory-kolorowanka.jpg

https://i.pinimg.com/564x/c6/a0/e8/c6a0e83d6600be72d72b374877be8f14.jpg

7. Piosenka „W góry”.

https://www.youtube.com/watch?v=yUgabymOAKM

8. Obejrzyjcie w Internecie zdjęcia górskich krajobrazów. Wykorzystajcie stare gazety, obrazki czy wydruki i kolorowy papier aby stworzyć własny krajobraz.

https://3.bp.blogspot.com/–7y5K_4B45A/WzotVXe8aUI/AAAAAAAAVQs/NsZD2w4NsY04rzv-inH07rivBTexlR29wCEwYBhgL/s1600/DSCN9418.JPG)

9. Oglądanie zdjęć przedstawiających wieś latem.

https://www.dekowizja.pl/img2/700/46762665/fototapeta-wies-lato-wiejski-zniwa.jpg

https://s26.flog.pl/media/foto/12680807_lato-na-wsi.jpg

https://www.kolbiel.pl/asp/pliki/dokumenty/zdjecie_wyroznione_krajobraz_-_tomasz_bartnicki_-_lato_na_wsi.jpg

https://i.ytimg.com/vi/ASMLmXXaGqY/maxresdefault.jpg

https://www.dekowizja.pl/img2/700/16229675/fototapeta-krowa-lato-bydlo-wies-drzewa.jpg

10. Rozmowa swobodna z rodzicem na temat wakacji na wsi.

  • Jakie zwierzęta możemy spotkać na wsi?
  • Jakie rośliny i drzewa możemy tam spotkać?
  • Co to są maszyny rolnicze? I Jakie możemy spotkać na wsi?
  • Co niebezpiecznego może nas spotkać na wsi? (ugryzienie owada, poparzenie słoneczne itp.)
  • Czego nie należy robić na polach/ łąkach?
  • Co należy zabrać ze sobą do plecaka, gdy wybieramy się na wieś?

11. Zabawa ruchowa przy piosence „Razem z latem ja” .

https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów

w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

 

Ref. Hopsa, hopsasa razem z latem ja,

Hopsa, hopsasa, razem z latem ja

 

Czasem dla ochłody lato zjada lody.

Zjada je powoli, gardło go nie boli.

 

Ref. Hopsa, hopsasa razem z latem ja,

Hopsa, hopsasa, razem z latem ja 2x

12. Powtórzenie wiadomości dotyczących znajomości numerów alarmowych (policja, straż pożarna, pogotowie).

https://blizejprzedszkola.pl/upload/miesiecznik/280ddbc799a77738ac1da8aa71d173a6.jpg;

https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk

13. Projektowanie własnych znaków zakazu, związanych z bezpieczeństwem na wsi np. zakaz wchodzenia na pole, zakaz straszenia zwierząt (technika dowolna).

https://i0.wp.com/zambrowiacy.pl/wp-kontent/uploads/2015/02/1613ae45317ddf61eb56d27971e19131.jpeg?fit=800%2C600

https://spzaborow.pl/aktual20152016/konkurskrus3.JPG

14. Podążaj dróżką- ćwiczenie mięśnia okrężnego warg.

https://i.pinimg.com/564x/92/86/a7/9286a7004bbe0758ebb599509acb2a8e.jpg

15. Zaprowadź zwierzątka do końca kartki a następnie otocz pętlą największe i najmniejsze z nich.

https://drive.google.com/file/d/1pt_ZFb7KvL_1xVMH0rKbBGJZpTOPxm1x/view